Strona główna
Mobilność
W trakcie dyskusji o limitach powietrza i zakazach jazdy z dieslem Anton Hofreiter (Zieloni) zmaga się z radykalną tezą: od 2030 roku będą rejestrowane tylko „auta bezemisyjne”. Oznaczałoby to koniec nowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi lub spalinowymi. Z drugiej strony samochody elektryczne powinny być bardziej promowane.
W wielu miastach obowiązują już zakazy jazdy dla starszych pojazdów z silnikiem diesla lub takie zakazy są planowane. Jeśli Zieloni postawią na swoim, za jedenaście lat nie powinno być już nowych rejestracji pojazdów z silnikiem Diesla lub benzyną. Tylko samochody czysto elektryczne lub inne koncepcje napędowe, takie jak samochody z technologią ogniw paliwowych, mogłyby być wówczas nowo rejestrowane.
W pracy dyplomowej dostępnej w Süddeutsche Zeitung (SZ) czytamy: „Wyjście z silnika spalinowego musi być określone przez prawo”. Według raportu SZ, aby osiągnąć cele klimatyczne i konieczną restrukturyzację przemysłu, potrzebne jest „wielkie uderzenie” w zakresie polityki transportowej.
Dziadek dla starszych pojazdów
Posunięcie lidera ugrupowania parlamentarnego niekoniecznie oznaczałoby, że od 2030 r. pojazdy z silnikami spalinowymi nie będą już mogły jeździć po niemieckich drogach. Jednak producenci nie mogą już sprzedawać ich w Niemczech lub nowe rejestracje nie byłyby już możliwe w tym dniu.
Czy skutery elektryczne są legalne w Niemczech? Jakie przepisy obowiązują w 2019 roku i jakich przepisów należy przestrzegać podczas rejestracji e-hulajnogi? Rzucamy światło na gąszcz akapitów.
Zieloni domagają się, by elektromobilność znalazła wyjście ze swojej niszy i by była konsekwentnie i z determinacją rozbudowywana.
Niemcy nie byłyby same
Inne kraje, w tym w Europie, już zaplanowały pożegnanie się z silnikiem spalinowym. We Francji będzie 2040, Dania dąży do 2030, a w Norwegii do 2025 nie powinno się pozwolić na sprzedaż pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi.
„To otwiera drogę do konfliktu społecznego o przyszłość auta” – pisze SZ, odnosząc się do krytyki ze strony korporacji takich jak Volkswagen, które prognozują masową utratę miejsc pracy, jeśli takie przepisy wejdą w życie w Niemczech.
Do 2030 roku rząd federalny musi zredukować emisje CO₂ o co najmniej 40 procent. SPD broni się przed propozycją Antona Hofreitera. Rynek sam to ureguluje, klasyczne auta spalinowe i tak nie będą mogły być sprzedawane od 2030 roku. Nie byłoby do tego potrzebne prawo. Na następnej stronie dowiesz się, jak BMW i Mercedes współpracują nad nowym samochodem elektrycznym.
»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych
Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT
W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!
... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej
Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.
Leave a Reply